Cara Nak Masukkan Lagu Dalam Blog

Cara Memasang Musik di Blog. Sering kali sobat yang suka mendengarkan lagu-lagu berpikir bagaimana caranya memasukan lagu ke dalam blog.


Miss Syaza Tutorial Cara Nak Letak Lagu Dalam Blog

Suami suruh kawan layan isteri sampai puas.

. Kalau menurut kamu bagus dan menarik ya apa salahnya kalau kamu tambahkan. Cara Masukan Gambar Dalam FaceBook. Jika sudah kamu bisa upload lagu yang ingin ditampilkan nanti.

Saya tanya awak ada dengar ke. Ataupun sobat yang kepengen. 1 sign in as blogger.

K meyh sni ikut step cik Ika ni ye Mula2korang klik kt sini FREE MUSIC CODE. Hi guys kali ni MsR nak share macam mane nak letak lagu dalam blog dengan cara mudah. Kat sni ade ckit tutorial.

Tapi esoknya kawan saya tanya macam mana saya masukkan lagu dalam blog tu. Terima Kasih buat sodare2 yang udah nonton nah yang belon nonton ayoo ke bioskop ditunggu keluarga Si Doel kata Rano Karno dalam unggahan di Instagram Senin 32. About Press Copyright Contact us Creators Advertise Developers Terms Privacy Policy Safety How YouTube works Test new features Press Copyright Contact us Creators.

Jadi tak sempat nak tunjuk ajarku sifuuu kat adik ni. Nah sejauh ini berdasarkan beebrapa referensi cara embed kode lagu melalui SoundCloud adalah cara yang paling mudah dalam. Masukan Lagu Dalam Blog Mixpod yang popular sudah tidak lagi berfungsi untuk kita mencipta palaylist lagu MP3 percuma.

Nah jika memang Anda termasuk seorang Blogger yang sangat mendukung estetika dari sebuah blog maka Anda bisa mencoba cara ini untuk menampilkan juga lagu-lagu kesukaan Anda pada blog Anda. Memasang musik di blog adalah hal yang menarik selain dapat menghilangkan raa sepi juga ternyata dengan memasang musik di blog dapat pula membuat visitor yang mengunjungi blog anda betah berlama-lama berada di blog anda alasannya karena mereka ingin mendengarkan dan menikmati lagu tersebut hingga usai. Cuma kita ambil cara termudah tanpa kamu harus ribet coding lagi untuk memasukan ke widget ataupun postingan blog kamu.

Open Youtube page and choose uolls favorite song Click on Share Embed Video mcm kat bawah tu. Banyak jalan membuat lagu yang kita hendaki agar bisa terpasang di blog kita disini saya memilih cara yang menurut saya mudah. Pastu saya try tak jadi.

Saya ada kecewa sikit. Cara untuk memasang lagu pada blog sendiri sebenarnya bisa dengan banyak cara seperti menggunakan script html plugin dan juga embed kode. Cara Memasukan MusikLagu Ke Dalam Blog Nah nhe artikel mungkin buat agan sekalian udah basi atau udah tau tapi saya hanya membuka lembaran baru dikit reques2 dari agan2 yang udah niat mampir ke blog agan ini makasih yahini caranya agak sedikit rumit saya juga dapat dari tetangga saya sebelahdan saya pelajari bisamaka saya coba share di.

So yang tak jadi tu cube tanya kawan korang yang bukak blog korang. Tapi sebelum itu akan saya jelaskan manfaat dan kerugian dalam memasukan lagu ke blog itu penting supaya sobat memahami. Begitu cara nya ok.

Tapi make sure korang Copy link yang MsR dah Boldkan tu je untuk. Kalau nak autoplay tukar la takdigalakkan 8. Saya dah buat.

November 7 2013 at 356 PM. Pindahkan link tersebut pada script atau gantikan file link mp3 diatas dengan link baru yang sudah. Contohnya seperti dalam laman web saya ni buat masa ini.

Jenis tampilan audio boleh diatur terlebih dahulu melalui Ukuran dan Additional options. Click Dashboard Layout Add Gadget HTMLJavaScript. Banyak para Blogger memang sering memasukkan musik ke dalam blognya yang katanya menambah estetika dari blog itu sendiri.

Pastu nak ejas volume lagu bila ia mula-mula terpasang Tiera buat low volume je supaya tak mengganggu 9. Nak senang bukak youtube pastu copy link mv yang korang suka dan paste kat ruang yang disediakan di Edit Playlist 6. Sape-sape yang berminat nak masukkan lagu banyak-banyak dalam blogboleh try kat laman web nidie ajar cara nak wat.

July 20 2011 at 247 AM. Cara ini sangatlah mudah. Cara Masukkan Gambar Dalam Blog Dengan Mudah Blog Sihatimerahjambu Saya sarankan guna cara ni untuk mereka yang tiada kad debit.

Cara memasukan Lagu ke Blog. Dunia Programming - Oke kali ini saya akan membuat tutorial bagaimana cara menambahkan lagu atau musik di blog web atau web offline tanpa domain buatan kalian oke sebelum memulai tutorialnya saya akan sedikit bercerita Tentang fungsi menambahkan musik. Oleh sebab ade yang bertanye care2 nak masukkan lagu kat dlam blog.

Cara mendapatkan link mp3 musik untuk musik blog tersebut juga sangat sederhana yaitu dengan cara menyorot file lagu yang telah teman-teman download setelah itu klik kanan dan pilih salin downlaod link maka secara otomatis link telah tersalin. Cara Menambahkan Lagu Atau Musik Pada Web. Lalu klik pada tab Edit Playlist disini ada.

MemasukanMemasukkanMasukinMenambah lagu ke dalam blog atau sejenisnya itulah inti dari artikel cara memasukan lagu di blog ini. Sebenarnya saya bukan teror pon dalam bab blogger ni tapi sekarang suka la pula nulis-nulis ni eh silap naip2 ni rasa macam di USIM lak tengah taip buat esaiment tapi taip blog lagi laju lerrr p sebenarnya dulu saya penah buat blog khas untuk tatapan family di kampung sebab kami kan di bawah bayu. Sukar untuk mendapatkan hosting percuma untuk file MP3 atau file JavaScript dalam internet melainkan kita ada memiliki hosting sendiri.

Tanpa loading2 n lancar je. Okay adik ini tanya macam mana nak masukkan lagu dari youtube kat dalam blog. Just ikut step ni.

Sahabat blogger pasti pernah menjumpai salah satu atau beberapa blog teman anda yang akan menyairkan sebuah lagu ketika blog tersebut telah selesai meload elemen-elemen blognyaGimana menurut kamu bagus nggak model blog yang disertai syairan lagu tersebut. Cara yang kita gunakan yaitu melalui soundcloud. Dalam cerita sang suami dikenal religius bahkan memiliki saluran YouTube propaganda.

Next tekan Configure Setting 7. Sampai pernah terfikir boleh tak tak nak kahwin. Tapi i busy dengan kehidupan baru i ni.

2 click customize 3 click kat edit layout 4 page elements add and arrange page elements 5 pastu click add gadget 6 pilih HtmlJavaScript 7 paste kat bhagian content tu kod music 8then save. Posted by Jo Tuesday April 2 2013. Cara uploadnya mudah silahkan ke menu Upload di kanan atas.

How to insert background music into your blog. T_T Tenang di artikel Blog Rion ini akan membahas bagaimana sih cara masukin lagu ke blogspot. Jom kite mulakan pagi ni dengan senyuman tengOk comelnye _ Entry kali ni Ika nak ajar cara nak msukkan lagu2 favourite korang.

Pada kolom pencarian masukkan judul lagu yang ingin ditampilkan pada blog. Sebenarnya dah lama gila kot dia tanya. By Muhammad Tajuddin 5 comments.

Sebelumnya silahkan daftar dulu akun soundcloud. Bagi para blogger mungkin bahasa-bahasa tersebut bisa dimengerti dengan baik. Saya cuma akan share memasukan lagu atau musik ke dalam blog yang ingin banget dengan artikel ini langsung sajalah ya saya jelaskan cara-caranya.

Klik tombol pasang dengan simbol. Masukkan lagu dalam bLog Salam mOrning yOu guys. Pilih file yang sesuai keinginan.


Mizzruby Tutorial Letak Lagu Dalam Blog


Miss Syaza Tutorial Cara Nak Letak Lagu Dalam Blog


Tutorial Blog 2013 Cara Nak Masukkan Lagu Muzik Latarbelakang Youtube


Tutorial Letak Lagu Dalam Blog Lyssa Faizureen

Post a Comment

0 Comments

Ad Code